پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
معاون وزیر عتف: شرکت‌های دانش‌بنیان کشور 350 هزار میلیارد ریال گردش مالی ثبت کردند

معاون وزیر عتف: شرکت‌های دانش‌بنیان کشور 350 هزار میلیارد ریال گردش مالی ثبت کردند

- 1402/07/26

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عملکرد موفق شرکت‌های دانش‌بنیان کشور منجر به گردش مالی 350 هزار میلیارد ریالی در سال گذشته شد و البته این رقم باید با برنامه‌ریزی مناسب افزایش بسیار پیدا کند.

به گزارش  روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، سجاد محمدعلی‌نژاد روز چهارشنبه در اولین نشست انتقال تجربه در حوزه تجاری سازی فناوری در پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: باید بتوانیم توسعه مالی و تجاری شرکت‌های دانش بنیان را با توسعه بازار و ارتباط با دستگاه های بزرگتر که خریدار این دستاوردها هستند، افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بنگاه های بزرگ می‌توانند مشکلات خود را در اختیار پارک‌های علم و فناوری قرار دهند و آنها با ایجاد تعامل با شرکت‌های مختلف و ائتلاف آنان با یکدیگر در قالب کنسرسیومی که با استفاده از ابزارهای قانونی در اختیار پارک ها قرار دارد، مشکلات بنگاه ها را به شبکه دانش و فناوری متصل کنند.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: ایجاد پارک های منطقه‌ای و موضوعی می تواند فرصت‌های جدیدی را خلق و ارتباط بین بنگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی هدایت کند تا ایجاد شبکه‌سازی منجر به خلق ثروت در کشور شود.

او بیان کرد: این انتظار وجود دارد تا پایان نامه‌های دانشگاهی به عنوان یک طرح پژوهشی نگریسته نشود بلکه به عنوان ایجاد محیطی برای پرورش ایده ها برای رسیدن به بازار، مشاوره های مناسب را برای رسیدن به خلق ایده‌های موثر در دانشگاه فراهم کند؛ از سوی دیگر با ایجاد مالکیت فکری ارتباط مناسبی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برقرار شود تا ایده‌ها منجر به حل مشکل در کشور و جامعه شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انجام شده گفت: برخی از شرکت‌های این مرکز در سطح بین‌الملل مطرح هستند و توانسته اند درصدی از بازار بین‌المللی را از آن خود کنند.

مسعود میرزائی شهرابی افزود: پیگیری ایجاد پردیس‌های مشترک در دستور کار است و در جدیدترین اقدام قرارداد همکاری برای استفاده از حدود هزار متر مربع از دانشگاه پیام نور مشهد به امضا رسید.

وی ادامه داد: این پارک به عنوان تاثیرگزار در حوزه تامین مالی و فناوری در سال گذشته شناخته شد و سعی دارد تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد زیرا توسعه بازار و تجاری سازی به عنوان یکی از برنامه‌های پارک برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور دنبال می‌شود.

شایان ذکر است این اولین روز از برگزاری این رویداد سه پنل تخصصی با موضوع پنل راهبردی، پنل مدل‌ها و تجربیات پارک‌های علم و فناوری در تامین مالی و تعامل با صنایع کلان و پنل مدل‌ها و تجربیات پارک‌های علم و فناوری در توسعه بازار داخلی و خارجی برگزار شد

همچنین در حاشیه این نشست نیز کارگزاران شرکت تجارت آرام طلوع شرق، کانون قالب سازان مشهد، شرکت ثروت آفرین شمس، موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف و موسسه مطالعات راهبردی بشری پژوه به ارائه خدمات خود به مدیران تجاری سازی پارک‌های علم  و فناوری ایران پرداختند.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.